Pozycjonowanie stron w Google
Pozycjonowanie stron internetowych to nieodzowna koncepcja w świecie online. Kiedy wchodzimy w interakcję z Internetem, robimy to z pomocą Google. Sprzedawcy internetowi korzystają z Google, aby dowiedzieć się, jak ich witryny wypadają w porównaniu z witrynami konkurencji. Korzystają również z Google, aby identyfikować możliwości rozwoju podczas projektowania swoich kampanii marketingowych.
Google pomaga nam znajdować informacje i podejmować decyzje dotyczące zakupów online. Większość witryn korzysta z Google do oceny ich wydajności i projektowania przyszłych strategii. Na przykład restauracje, które mają słabe oceny na Yelp, mogą wprowadzić poprawki, aby poprawić swoją pozycję. Inne małe firmy mogą założyć stronę internetową i kierować słowa kluczowe, które ich zdaniem poprawią ich rankingi. W obu przypadkach wprowadzają zmiany w swojej witrynie na podstawie danych zebranych przez Google.
Podczas oceniania witryn Google bierze pod uwagę kilka czynników, aby określić pozycję w rankingu. Po pierwsze, Google ocenia zawartość witryny na podstawie jakości źródeł informacji. Następnie ocenia organizację i nawigację witryny na podstawie łatwości nawigacji. Na koniec ocenia dostępność strony internetowej na podstawie tego, czy jest ona dostępna dla wszystkich przeglądarek i urządzeń internetowych. Zasadniczo Google ocenia każdy aspekt witryny podczas przydzielania miejsc w rankingu.
Ponieważ rankingi są tak ważne, firmy poświęcają dużo czasu i zasobów na optymalizację swoich witryn w celu zwiększenia widoczności w Google. Każdego roku ponad miliard unikalnych użytkowników uzyskuje dostęp do internetu z urządzeń obsługiwanych przez Google, takich jak smartfony i tablety. Oznacza to, że w internecie jest wielu potencjalnych klientów poszukujących nowych produktów i usług, co ma sens dla każdego właściciela firmy lub marketera.
Optymalizując witryny, właściciele firm powinni pamiętać, że inne czynniki wpływają na rankingi wyszukiwania poza Google kontrola. Na przykład linki zwrotne to linki prowadzące z innych stron internetowych do Twojej witryny w odniesieniu do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Inne czynniki obejmują wzmianki w mediach społecznościowych i rozpoznawalność marki wśród innych konsumentów online. Każda zmiana, która wpływa na ranking witryny w Google, musi mieć wpływ również na te czynniki zewnętrzne — w przeciwnym razie w krótkim czasie mogą wystąpić poważne problemy, gdy czynniki zewnętrzne zostaną nagle zmienione w nieprzewidywalny sposób.
Zrozumienie, w jaki sposób Google ocenia strony internetowe, właściciele firm mogą optymalizować swoje strategie w celu zwiększenia widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz, budując strategię witryny, zawsze powinieneś mieć na uwadze potrzeby swoich klientów. W końcu, gdyby klienci byli zadowoleni z tego, co zobaczyli w Internecie, nie byłoby potrzeby stosowania strategii SEO i SEO!